صفحه اصلی |  ورود اعضاء
  • لطفا نام کاربری و کلمه عبور خود را درج نمایید


    رمز خود را فراموش کرده ام!
| عضویت در انجمن |  English


    En |  صفحه اصلی |  ورود |  تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی انجمن
    • اساسنامه انجمن
    • اعضاء هیئت مؤسس
    • اعضای هیئت مدیره فعلی
    • اعضای هیئت مدیره پیشین
      • دوره چهارم
      • دوره سوم
      • دوره دوم
      • دوره اول
    • شاخه دانشجویی
      • نمایندگان علمی ترویجی
  • همایش و کارگاه ها
    •  تاریخچه همایش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های برگزارشده
      • بخش اول
      • بخش دوم
    • کارگاه ها
    • همایش ها و نشست ها
  • اطلاع رسانی
    • آرشیو اخبار
  • انتشارات
    • مجلات
      •  Journal of Neurodevelopmental Cognition
  • اعضای انجمن
  • ارتباط با ما
    • راهنمای عضویت
    • همکاری با ما
    • ارتباط با انجمن

اساسنامه انجمن

فصل اول - کلیات و اهداف 

ماده ۱: به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی علوم و فن آوری‌های شناختی و توسعه کیفی نیروهای  متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های علوم و فن آوری های شناختی  انجمن علوم و فن‌آوریهای شناختی ایران که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می شود.  تشکیل می گردد. 

ماده ۲: انجمن موسسه‌ای غیر انتفاعی است و در زمینه های علمی و پژوهشی و فنی فعالیت می کند و از  تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رییس هیئت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می باشد. 

ماده ۳: مرکز انجمن در شهر تهران می‌باشد و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن‌های علمی  می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود. 

تبصره: هیئت مدیره میتواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه  موضوع در روزنامه رسمی کثیر الانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری برسد. 

ماده 4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می‌شود و ملزم به رعایت  قوانین جمهوری اسلامی ایران است. 

فصل دوم - وظایف و فعالیت‌ها 

ماده 5: به منظور نیل به هدف‌های مذکور در ماده (۱) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل  خواهد آورد.

۵-۱- انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به  گونه‌ای با علوم و فن‌آوری های شناختی سر و کار دارند. 

۵-۲- همکاری با نهادهای اجرایی علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و  برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن 

۵-۳- ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز 

۵-۴- ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی 

۵-۵- برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی 

۵-۶- انتشار کتب و نشریات علمی 

فصل سوم - انواع و شرایط عضویت 

۶-۱- عضویت پیوسته 

موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم شناختی،  علوم زیستی، علوم ژنتیک، روا‌ن‌شناسی، زبان‌شناسی، علوم رایانه، علوم اعصاب، پزشکی، مهندسی  پزشکی، هوش مصنوعی، فن‌آوری اطلاعات، فن‌آوری ارتباطات، فلسفه، آموزش و علوم تربیتی، جامعه‌شناسی، ‌مردم‌ شناسی، الهیات، علوم دینی، علوم حوزوی، اقتصاد، علوم سیاسی، ادبیات فارسی،  زبان‌های خارجی، آموزش زبان و رشته‌های وابسته باشند می‌توانند به عضویت پیوسته در آیند. 

۶-۲- عضویت وابسته 

اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت ۵ سال به نحوی در یکی از رشته‌های  مذکور در بند ۱-۶ شاغل باشند. 

۶-۳- عضویت دانشجویی 

کلیه دانشجویانی که علوم شناختی،  علوم زیستی، علوم ژنتیک، روا‌ن‌شناسی، زبان‌شناسی، علوم رایانه، علوم اعصاب، پزشکی، مهندسی  پزشکی، هوش مصنوعی، فن‌آوری اطلاعات، فن‌آوری ارتباطات، فلسفه، آموزش و علوم تربیتی، جامعه‌شناسی، ‌مردم‌ شناسی، الهیات، علوم دینی، علوم حوزوی، اقتصاد، علوم سیاسی، ادبیات فارسی،  زبان‌های خارجی و آموزش زبان به تحصیل اشتغال دارند.

4-6- عضویت افتخاری 

شخصیت‌های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های فن‌آوری نانو، زیست فن‌آوری، فن‌آوری اطلاعات، علوم و فن آوری‌های شناختی و رشته‌های وابسته حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک‌های مؤثر و ارزنده‌ای نموده باشند. 

۶-۵- اعضای مؤسسانی (حقوقی) 

سازمان‌هایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند می‌توانند به عضویت انجمن در آیند. 

تبصره ۱: افراد دارای درجه کارشناسی در یکی از رشته های مذکور در بند ۱-۶ می‌توانند با تصویب هیئت مدیره به عضویت پیوسته انجمن در آیند. 

تبصره ۲: اعضای مؤسساتی به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب می‌شوند. 

ماده ۷: هر یکی از اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی تعیین می‌گردد به عنوان  حق عضویت پرداخت خواهد کرد. 

تبصره ۱: پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی‌کند. 

تبصره ۲: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند. 

ماده ۸: عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد:

۸-۱- استعفای کتبی 

۸-۲- عدم پرداخت حق عضویت سالانه 

تبصره: تأیید خاتمه عضویت با هیئت مدیره است. 

فصل چهارم ارکان انجمن 

ماده ۹: ارکان اصلی عبارتند از: 

الف: مجمع عمومی                                 ب: هیئت مدیره                                ج: بازرس 

الف: مجمع عمومی 

ماده ۱۰: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی با فوق العاده تشکیل می‌شود. 

۱۰-۱- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می‌شود و با حضور با رای کتبی نصف به علاوه  یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثر آراء معتبر است. 

-۱۰-۲- مجمع عمومی فوق العاده در مورد ضروری با دعوت هیئت مدیره با بازرس (بازرسان) و یا با  تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود. 

۱۰-۳- در صورتی که در دعوت نخست جلسه مجمع عمومی رسمیت نیافت جلسه دوم به فاصله حداقل  بت روز بعد تشکیل میشود و با تعداد حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت. در ضمن احد آراء  می تواند بصورت مکاتبه ای - بر اساس آیین نامه ای که توسط هیئت مدیره تدوین می شود - انجام شود. 

تبصره ۱: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی یا آگهی در روزنامه کثیر الانتشار است و باید  حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به اطلاع اعضای پیوسته برسد. 

تبصره ۲ یک سوم اعضای پیوسته میتوانند مستقیماً اقدام به دعوت برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نمایند. 

مشروط بر اینکه هیئت مدیره و نیز بازرس انجمن به تقاضای ایشان پاسخ منفی داده باشد و در چنین حالتی  ایشان باید در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود توسط هیئت مدیره با بازرس تصریح نمایند. 

تبصره ۳ در صورت تحقق تبصره فوق دستور جلسه عمومی منحصراً موضوعی خواهد بود که در تقاضانامه ذکر  شده است. 

تبصره ۴ شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و تصمیمات  با دو سوم آراء معتبر است. 

ماده ۱۱: وظایف  مجامع عمومی 

الف) مجمع عمومی عادی 

-انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس بازرسان در صورت وجود بیش از یک بارزس (اصلی) 

-تصویب خط مشی انجمن 

-بررسی و تصویب پیشنهادات هیئت مدیره و بازرس (بازرسان) 

-تعیین میزان حق عضویت 

-عزل هیئت مدیره و بازرس (بازرسان) 

-بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه های سال مالی گذشته و بودجه سال  آتی انجمن 

ب - مجمع عمومی فوق‌العاده 

-تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه 

-تصويب انحلال انجمن 

تبصره 1: جلسات مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده با حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون انجمن‌های علمی  ایران رسمیت می‌یابد. 

تبصره ۲: مجامع عمومی توسط هیئت رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس یک منشی و دو ناظر اداره می‌شوند. 

تبصره ۳: اعضای هیئت رئیسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می‌شوند. 

تبصره ۴: اعضای هیئت رییسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیئت مدیره و بازرسی کاندیدا  کرده اند. 

ب) هیئت مدیره 

ماده ۱۲: هیئت مدیره انجمن مرکب از ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است که هر ۳ سال یکبار با  رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می‌شوند. 

۱۲-۱- هیچیک از اعضا نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند. 

۱۲-۲- حداکثر دو عضو مشمول بند (۱-۱۲) در صورت کسب بیش از 3/2 آراء حاضرین در جلسه می‌توانند برای یک دوره دیگر به عضویت هیئت مدیره در آیند. 

۱۲-۳- عضویت در هیئت مدیره افتخاری است. 

۱۲-۴- هیئت مدیره حداکثر تا ۱ ماه پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رأی کتبی نسبت به  تفکیک وظایف خود اقدام می نماید. 

۱۲-۵- کلیه اسناد تعهد آور و اوراق بهادار با امضای رئیس هیات مدیره و خزانه‌دار همراه با مهر  انجمن و نامه های رسمی با امضای رئیس هیات مدیره با نایب رئیس انجمن معتبر است. 

۱۲-۶- هیئت مدیره موظف است بر حسب نیاز هر یک ماه یک بار تشکیل جلسه دهد. فاصله بین ارسال  دعوتنامه یا تلفن با تاریخ تشکیل جلسه هیئت مدیره حداقل سه روز است. 

۱۲-۷- جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می‌باید و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق معتبر است. 

۱۲-۸- کلیه مصوبات هیئت مدیره ثبت و پس از امضای اعضا در دفتر صورتجلسات هیئت مدیره  نگهداری می‌شود. 

۱۲-۹ - شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیئت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب  خواهد بود. 

۱۲-۱۰- در صورت استعفا برکناری با فوت هر به یک از اعضای هیئت مدیره، عضو علی البدل برای  مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی  تعیین خواهد شد. 

۱۲-۱۱- شرکت بازرس (بازرسان) در جلسات هیئت مدیره بدون داشتن حق رای مجاز است. 

ماده 13: هیئت مدیره نماینده قانونی انجمن می‌باشد و وظایف اختیارات آن به شرح زیر است:

۱۳-۱- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی 

۱۳-۲- تشکیل گروه‌های علمی انجمن تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آن‌ها 

۱۳-۳- هیئت مدیره می‌تواند هر اقدام و معامله‌ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال  غیر منقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض به استثنای واگذاری قطعی اموال  غیر منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است انجام می دهد. 

۱۳-۴- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آن‌ها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می باشد. 

۱۳-۵- تهیه گزارش سالانه و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه‌های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر 

۱۳-۶- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی با حقوقی در تمام مراجع و مراحل  دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به غیر.

7-۱۳- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی 

۱۳-۸- اجرای طرح‌ها و برنامه‌های علمی در چارچوب وظایف انجمن 

۱۳-۹- جلب هدایا و کمک‌های مالی 

۱۳-۱۰- اهدای بورس‌های تحقیقاتی و آموزشی 

۱۳-۱۱- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور 

۱۳-۱۲- ارسال گزارش‌های لازم به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 

۱۳-۱۳- هیئت مدیره موظف است ظرف حداکثر ۴ ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به  فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن های علمی ارسال نماید. 

تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری خواهد داشت. 

ج) بازرس (بازرسان) 

ماده ١٤: مجمع عمومی عادی یک ۱ نفر را به عنوان بازرس اصلی و ۱ نفر را به عنوان علی البدل برای مدت 3 سال انتخاب می‌نماید. 

تبصره: انتخاب مجدد بازرس یا بازرسان بلامانع است. 

ماده ۱5: وظایف بازرس یا بازرسان به شرح زیر است. 

۱۵-۱- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی 

۱۵-۲- بررسی گزارش سالانه هیئت مدیره و تهیه گزارش از عملکرد انجمن برای اطلاع مجمع عمومی 

۱۵-۳- گزارش هر گونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی 

تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیر مالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیئت مدیره برای بررسی در دسترس بازرس (بازرسان) قرار گیرد. 

فصل پنجم – گروه‌های علمی انجمن 

ماده ۱۶: انجمن می‌تواند گروه‌ها و کمیته‌های زیر را تشکیل دهد که بر اساس شرح وظایفی که از سوی هیئت مدیره برای آن‌ها تعیین شود به فعالیت می‌پردازند. 

1) گروه‌های تخصصی 

2) کمیته آموزش و پژوهش 

3) کمیته انتشارات 

4) کمیته آمار و اطلاعات 

4) کمیته پذیرش و روابط عمومی 

6) کمیته گردهمایی‌های علمی 

۱۶-۱- انجمن مجاز به تشکیل گروه‌ها و کمیته‌های دیگری که بر حسب نیاز احساس می‌شود، نیز می‌باشد. 

فصل ششم - بودجه و مواد متفرق 

ماده ۱۷: منابع مالی انجمن عبارتند از: 

۱۷-۱- حق عضویت اعضا 

۱۷-۲- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره ای و فروش کتب و نشریات 

۱۷-۳- دریافت هدایا و کمک‌ها 

۱۷-۴- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده ۵ این اساسنامه خواهد شد. 

ماده ۱۸: درآمدها و هزینه‌‌‌های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع  عمومی به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود. 

ماده ۱۹: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانک‌های کشور نگهداری می‌شود. 

ماده ۲۰: هیچ یک از مؤسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصیص هیچ‌گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آن‌ها نمی‌توانند مبادرت به انجام معاملات با  مؤسسه نمایند. 

ماده ۲۱: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیت‌های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می‌شود و در موقع مراجعه مرجع نظارت یا سایر مراجع صلاحیت‌دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. 

ماده ۲۲: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه پس از تصویب کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری معتبر است. 

ماده ۲۳: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی با  وابستگی به گروه‌ها و احزاب سیاسی را ندارند. 

ماده ٢٤: در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیئت تسویه ای را برای  پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول  مطالبات و پرداخت بدهی‌ها کلیه دارایی‌های منقول و غیرمنقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از مؤسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند. 

 

ماده ۲۵: این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل ۲۵ ماده ۴۸ زیر ماده و ۱۷ تبصره به تصویب رسیده است. 







درباره ما


ثبت نام


ورود به صفحه شخصی


همایشها و سمینارها





اخبــار  

  دومین جلسه هیات مدیره و بازرسان منتخب انجمن علوم و فن‌آوری‌های شناختی ایران برگزار شد.

  وب نشست «مغزی که می گندد! رسانه چگونه مغز ما را تغییر می دهد؟» برگزار می شود.

  مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده (نوبت دوم) انجمن علوم و فناوری های شناختی ایران برگزار شد.

  اطلاعیه چهارم: مجمع عمومی بطور فوق‌العاده انجمن (نوبت دوم) روز دوشنبه 6 اسفند برگزار می‌شود.

  اطلاعیه سوم مجمع عمومی بطور فوق العاده (نوبت دوم): اطلاعات شرکت کنندگان در مجمع برای ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

  اطلاعیه دوم مجمع عمومی بطور فوق العاده (نوبت دوم): اعلام نامزدی برای انتخابات هیات مدیره و بازرسی

  اطلاعیه اول مجمع عمومی بطور فوق العاده (نوبت دوم): وکالت نامه

  اولین نشست از سلسله نشست های آشنایی با امکانات و فرصت های پژوهشی علوم شناختی در ایران برگزار شد.

  مجمع عمومی انجمن علوم و فناوری های شناختی ایران (نوبت دوم) برگزار می شود.

  پنجمین جلسه هیات اجرایی مجمع عمومی انجمن علوم و فن‌آوری‌های شناختی ایران برگزار شد.

آرشیو اخبار


سایت های مرتبط  

اطلاعات تماس

- ایمیل : iacst.ir@gmail.com
- تلفن : 22431617 - 021
- فکس : 22431989 - 021
- آدرس : تهران - اوین- دانشگاه شهید بهشتی- پژوهشکده علوم شناختی و مغز
- کدپستی : 1983969411

شبکه های اجتماعی